Urtarrilaren 23an, Donostia 2016 proiektuak bultzatutako Energia Olatuen programaren barruan, Dislegi Dislexiako Gipuzkoako Elkarteak jarduera hau egin zuen Tabakalerako eraikineko Ruiz Balerdi Aretoan, Kutxa Fundazioak emanda.

Olas-energia

Bi orduko hitzaldi bat egiten dugu, herritar dislexikoek kultura eta ezagutza (irakurketaren eta idazketaren bidez) eskuratzeko duten gaitasunari buruzko gure proposamena aurkezteko, betiere gizarteak tresna egokiak ematen badizkio. Honako gai hauek landuko ditugu:

Dislexia gizartean.

Dislexia familien ikuspuntutik

Dislexia eskolaren ikuspuntutik

Gatazka-puntuak

Harmonia aurkitzen – Txantiloiak

Bigarrenik, bi dokumentu digital elebidun ere eskaini genituen, pdf formatuan, Dislexian Lehen Hezkuntzan jarduteko protokolo irekia eta Bigarren Hezkuntzan Dislexian jarduteko protokolo irekia izenburupean. Dokumentu bakoitzak 30 orrialde ditu gehienez.

Olas_energia_aurkezpena

Txostena nori zuzenduta zegoen pentsatu zenean, honako datu hauek hartu ziren kontuan:

Biztanleriaren % 6-10i eragiten dio dislexiak. Dislexia ezagutzen bada ere, familia askorentzat erronka handia da oraindik ere seme-alaben arrakasta akademikoa lortzea, eta erronka horrek gatazka sortzen du ikastetxearen eta familiaren artean. DISLEGIk harmonia lortzeko alternatiba egiaztatu bat eskaini zuen: dislexia tratuari buruzko protokolo bat.

Jarduera honen bidez, hizkuntza- eta kultura-aniztasunaren iraunkortasuna ziurtatzeko modu berriak bilatzen genituen. Dislexikoen eta gizartearen arteko bizikidetza bermatu nahi izan genuen, seme-alaba dislexikoak dituzten familien eta gizartearen arteko ezagutza eta elkar ulertzea sustatuz. Kultura eta ezagutza eskutik doaz, baina, batzuetan, gizarteak eskaintzen dituen tresnak ez dira eraginkorrak pertsona horientzat; txosten hori egitean, oztopo horiek eraistea zen gure helburua. Eragile guztien (familia, eskola eta gizartea) inplikazioarekin bakarrik gauza daitekeela uste dugu: zubiak lotuz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *