2019ko apirilaren 29an Kaieran argitaratutako artikulua: “Irakurketaren prozesamendu fonologiko, ortografiko eta semantikoaren korrelazio neuralak dislexian”
Dislexia da ikasteko zailtasun handienetako bat ( % 3-7). Irakurketa babesten duten sistema neuronaletako disfuntzio batekin lotuta dagoela uste da.
Irakurketa trebe batek ikusmen-ezaugarriak itzultzea eskatzen du, hala nola:
Letrak (ortografia),
Soinuari (sarrerako fonologia),
Eta esanahiari (semantikoari), baita,
Ozen irakurtzeko, hizketaren soinuak (fonetika) sortzen dituzten artikulazio-kodeak (irteerako fonologia).
Irakurketa-eragiketa horiek, normalean, ezkerreko garun-hemisferioan zehar jariatzen diren bi prozesuren bidez egiten dira: lexiko bentrala (ibilbide zuzena) eta fluxu ez-lexiko dortsala (zeharkako bidea).
MRI (Magnetic Resonance Imaging) bidezko irakurketa-prozesuaren ikerketek behin eta berriz adierazi dute dislexia duten irakurleek aktibazio txikiagoa dutela ezkerreko hemisferioko eremu horietan, beren kontrol pareekin alderatuta.
– —