DIslegi Memoria 2018

Honako jarduerak egin ditu 2018 urtearen zehar: honetan txertatzen dizuegu 2018 (2018 Memoria) memoriaren laburpena, honela, burutu ditugun ekintza guztiak ikusteko LAGUNTZA INTEGRALA PERTSONEI ETA FAMILIEI – Orientazioa: 50 orientazio pertsonalizatu baino gehiago familiekin. 8 orientazio ikastetxeetan. 85 kontsulta emailez eta 60 kontsulta telefonoz. – Trebetasun Sozioemozionalen Tailerrak: 9 tailer, 2 orduko tailerrak izanik eta 7-12 […]

Erne seinale hauekin! Dislexia izan daiteke

¡Adi seinale hauekin! Oso irakurketa geldoa eta neketsua Abezedarioa edo biderkatzeko taulak bezalako sekuentziak ikasteko zailtasunak Ortografia-falta asko egitea ikaskideei dagokienez.    Dislexia diagnostikatzera eraman dezaketen alerta-adierazleetako batzuk dira. Ikaskuntzaren nahaste horrek osagai hereditario handia du, eta munduko biztanleriaren % 5 eta % 17 artean eragiten du. Gela bakoitzean, gutxienez, nahasmendu hori duen haur bat […]

Dislegi Euskadi irratian

Dislegik irakurketa eta idazketa prozesuak zailtzen dituen arazoari buruzko azalpenak eman ditu Mezularian.   Hezkuntzari hamabostean behin eskainitako tartean dislexia eta dislexiaren ondorioak jarri ditu mahai gainean Miren Urkijo Dislegi elkarteko presidenteak. Jatorri neurobiologikoa du dislexiak eta, batez ere, irakurketa eta idazketa prozesuan eragiten du. Horrek, noski, hezkuntza prozesuan ondorioak utzi ditzake, baina badago bideratzea: […]

Ikastaroko errepikapenei buruzko balorazioak eta hausnarketak

  Urtero, egun horietan, ikastaroko errepikapenen gaia berpizten da. Horregatik, gai horri buruzko hainbat ebidentzia gogorarazi nahi ditugu. Lehenik eta behin, “Ikastaroa errepikatzeko pizgarriak kentzea” artikulua. Espainiako Hezkuntza Ikuskarien Elkartearen Aldizkarian argitaratutako Hezkuntza Ikuskaritzak ikasleen sustapenari buruzko erabakiei buruz emandako aholkularitzaren arabera (2018), unibertsitate-ikerketa berriek zalantzan jartzen dute errepikapenaren eraginkortasuna, eta oinarrizko argudio-sorta bat zerrendatzen […]

Irakurketaren prozesamendu fonologiko, ortografiko eta semantikoaren korrelazio neuralak dislexian

2019ko apirilaren 29an Kaieran argitaratutako artikulua: “Irakurketaren prozesamendu fonologiko, ortografiko eta semantikoaren korrelazio neuralak dislexian” Dislexia da ikasteko zailtasun handienetako bat ( % 3-7). Irakurketa babesten duten sistema neuronaletako disfuntzio batekin lotuta dagoela uste da. Irakurketa trebe batek ikusmen-ezaugarriak itzultzea eskatzen du, hala nola: Letrak (ortografia), Soinuari (sarrerako fonologia), Eta esanahiari (semantikoari), baita, Ozen irakurtzeko, […]

Dislexia hizpide, aste honetan, ‘Teknopolis’en

Aste honetako ‘Teknopolis‘ programan dislexia izango dute hizpide. Dislexia duten pertsonen bizipenak ezagutuko dituzte eta ikerketa zertan den ere jakingo dute, diagnostikoan laguntzeko tresnak lortu nahi dituzten ikertzaileen eskutik. Gezurra badirudi ere, informazio idatziak halako garrantzia duen gizarte honetan oraindik kosta egiten da dislexia diagnostikatzea. Dislexia dutenek zailtasunak dituzte irakurtzen ikasteko, adibidez, eta diagnostiko goiztiarra […]

Epaimahai batek irakaskuntza haur dislexiko baten beharrera egokitzera behartzen du

  “Kanarietako Justizia Auzitegi Nagusiak (EAEAN) neurriak hartzera zigortu du autonomia-erkidegoko Hezkuntza Saila, dislexia duen haur batek jasotzen duen irakaskuntza bere ikaskuntza-beharretara egokitu dadin. Epaiak aitortu egiten die guraso batzuei sailak urratu egin zuela semearen berdintasunerako eskubide konstituzionala, ez baitzien erantzun behin eta berriz haurra ebaluazio pedagogikoa egiteko eta irakaskuntza bere arazora egokitzeko egindako eskakizunei. […]

Martxoaren 31ean,igandean, bi tailer antolatu ditugula abisatu nahi dizuegu

Martxoaren 31ean,igandean, Txara 1 Eraikinean, bi tailer antolatu ditugula abisatu nahi dizuegu. 12 urtetik beherakoentzat gaitasun sozio-emozionalen tailerra Leyre Canoren eskutik, goizeko 9.30etatik 11:00etara eta 11.30etatik 13:00era Txara 1. eraikineko beheko 3. gelan . Aurreko tailerrean familia askok parte hartu zenutenez Leyrek gomendatu zigun bi talde egitea. Eskertzen dizuegu galdetegian bertan izena ematea eta ordutegia […]

Zergatik hitz egin dislexiaz? María José Mas neuropediatrak

Artikulua: María José Mas, Neuropediatra- dislexia haurtzaroan Zergatik hitz egin dislexiaz? Duela 6.000 urteko gure arbasoen garunak, gurearen egitura biologiko berarekin, idazkera agertzea ahalbidetu zuten zirkuituak zituen. Hasieran beste funtzio batzuk zituzten baina irakurketarako balio zuten zirkuituak Laburbilduz: Eskola-porrota eta autoestimu txikia ez dira arinkeriaz hartzeko gaiak. Oso garrantzitsua da eskola-porrotaren kausak identifikatu ahal izatea, […]